۱۳۸۶/۰۹/۰۱ | ۲۲:۲۹
سفارشى از امام رضا(عليه السلام)
على بن شعيب، يكى از شاگردان با استعداد و لايق آن حضرت، مىگويد: روزى به ديدار امام رضا(عليه السلام) رفتم، از من پرسيد: يا على! چه كسى از نظر زندگى بهترين مردم است؟ جواب دادم: اى سرور و آقاى من! شما به اين مطلب از من داناتريد. بعد از آن فرمود: «يا على، مَنْ حَسَّنَ مَعاشَ غَيْرِهِ فى مَعاشِهِ.»; كسى كه امور زندگى ديگران را از طريق امورِ زندگى خويش نيكو مىگرداند. و سپس ادامه داد: مىدانى چه كسى از نظر زندگى از همه مردم بدتر است؟ جواب دادم: شما داناتريد. فرمود: كسى كه ديگران از زندگى او بهره اى ندارند.
به نام خدای رضا
احادیثی از امام هشتم (ع) :
فرمود: اوّلين عملى كه از انسان مورد محاسبه و بررسى قرار مى گيرد نماز است، چنانچه صحيح و مقبول واقع شود، بقيه اعمال و عبادات نيز قبول مى گردد وگرنه مردود خواهد شد.
فرمود: نماز داراى چهار هزار در (جزء و شرط) مى باشد.
فرمود: نماز، هر شخص باتقوا و پرهيزكارى را - به خداوند متعال - نزديك كننده است.
فرمود: پسران بايد در سنين هفت سالگى به نماز وادار شوند.
فرمود: خداوند در وضو بر زنان لازم دانسته است كه از جلوى آرنج دست، آب بريزند و مردان از پشت آرنج. (اين عمل از نظر فتواى مراجع تقليد مستحبّ مى باشد).
فرمود: رحمت خدا بر كسى باد كه أمر ما را زنده نمايد، سؤال شد: چگونه؟ حضرت پاسخ داد: علوم ما را فرا گيرد و به ديگران بياموزد.
فرمود: بايد هر يك از شماها امر به معروف و نهى از منكر نمائيد، وگرنه شرورترين افراد بر شما تسلّط يافته و آنچه كه خوبانِ شما، دعا و نفرين كنند مستجاب نخواهد شد.
فرمود: كسى كه توان جبران گناهانش را ندارد، زياد بر حضرت محمّد و اهل بيتش(عليهم السلام)صلوات و درود فرستد، كه همانا گناهانش ـ اگر حقّ الناس نباشد ـ محو و نابود گردد.
فرمود: چنانچه زمين لحظه اى خالى از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو مى برد.
فرمود: بر شما باد به كارگيرى سلاح پيامبران، به حضرت گفته شد: سلاح پيغمبران(عليهم السلام)چيست؟
در جواب فرمود: توجّه به خداوند متعال; و دعا كردن و از او كمك خواستن مى باشد.
فرمود: همانا از امام و راهنماى جامعه، مساوات و عدالت خواسته شده است كه در سخنان صادق، در قضاوت ها عادل و نسبت به وعده هايش وفا نمايد!
فرمود: گياه كاسنى شفاى هزار نوع درد و مرض است، كاسنى هر نوع مرضى را در درون انسان ريشه كن مى نمايد.
از امام رضا(عليه السلام) سؤال شد كه عقل و هوشيارى چگونه است؟
حضرت در جواب فرمود: تحمّل مشكلات و ناملايمات، زيرك بودن و حركات دشمن را زير نظر داشتن، مدارا كردن با دوستان مى باشد - كه اختلاف نظرها سبب فتنه و آشوب نشود -.
فرمود: ما بين طلوع سپيده صبح تا طلوع خورشيد ملائكه الهى ارزاق انسان ها را سهميه بندى مى نمايند، هركس در اين زمان بخوابد غافل و محروم خواهد شد.
۱۳۸۶/۰۸/۲۴ | ۱۲:۴۸
یا الله
سلام به همه ی دوستان
یک مطلب جالب توی وبلاگ یکی از دوستان دیدم با ذکر اسم خودش و آدرس وبلاگش و بدون کسب اجازه از خودش برای شما میل زدم تا بخونین و مث من لحظاتی خاطرهای شما منبسط بشه

دوست عزیزچپ دستم : احسان طهماسبی http://soon.mihanblog.com/


روز چپ دستا مبارک
آگوست روز جهانیه چپ دست هاست 13
اینکه آدم جزو ۳٪ مردم جهان باشه خیلی کیف میده. حس خوبیه. حسی که ۹۷٪ بقیه نمیتونن اونو درک کنن.
یکی از آرزوهام اینه که یه روز محصولات مخصوص چپ دست ها بسازم.
تا به شما ۹۷٪ بگم که ماها چی میکشیم از دست این چاقوهاتون، این قیچی ها تون، این دنده ی ماشین، این دستگیره ی در و پنجره، این چپ کلیک مسخره تون، این شماره های کمکی کیبرد که به خودتون حال دادین گذاشتین زیر دست راستتون. اون صندلی های تکیتون که باعث شده کتفم کج بشه! ، اون شماره گیرهای قدیمیه تلفن که باید انگشت رو میکردی توش و میچرخوندی، این کنسروباز کن هاتون، این ساعت های مچی که نمیشه با دست چپ کوکش کرد. اون قلم درشت من در اوردیتون که کلی هم برای خودتون انحناهای خاص خطاطی مخصوص راست دست ها ساختین توش. اون انبر جوشکاریتون. اون دکمه ی مسخره دوربین عکاسی که گذاشتینش سمت راست که ما دستمون بلرزه موقع عکس گرفتن. اون جیب پیراهن مردونه. اون در یخچال. اون سازهای موسیقی تون. اون خط کشتون که شماره هاش میره زیر دست آدم.
میخوام توی برنامه هام یک ساعت هم بسازم که چپ گرد بچرخه. برام این حرکت هارمونی بهتری داره.
خلاصه که چیزهایی هست که یک راست دست هرگز نمیفهمد. آن هم حس خوشایندیست که یک چپ دست دارد. جدی میگم. میتونید از تک تکشون بپرسید.
 
Bottom