۱۳۸۲/۰۸/۲۳ | ۲۰:۱۷
نمیدانم چرا امشب هوس کرده ام در مورد علی بنویسم،ولی نه ،چرا معنی ندارد،مگر نه اینکه ایام ایام علی است.شبها ،شبهای علی است.باز به خود نهیب میزنم که چه می گویی؛کی بی علی بوده ای؟کدامین روز علی را حس نکرده ای؟
از اینکه در چنین شبهایی برخی ملبسان مثلا عالم به خود این اجازه را می دهند که علی را انقدر کوچک کنند که مختص این ایام باشد و در کلام حقیر آنان بگنجد دلم به درد می آید .
از اینکه علی را انقدر کوچک کنند که به خاطر بازگشت زهرا به مکان نخستین آدم و آغوش پیامبر ،سر بر چاه گذارد و ناله زند دلم پاره پاره می شود.
از اینکه علی را انقدر کوچک کنند که مردم را برای فرق شکافته اش و برای شهادت زیبایش بگریانند ،دلم آتش می گیرد.

از اینکه علی را انقدر کوچک کنند که در فهم کوچک من احمق بگنجد ،دلم از سینه به در می آید و بر مغزم می کوبد شاید فراخ تر شود
از اینکه علی را انقدر کوچک کنند
از اینکه علی را انقدر کوچک کنند که ...آی ی ی ی «بگذارید هواری بزنم»آی ی ی
علی ؛حقیقتی زیبا،با کلامی زیبا ،با جسمی توانا ، با روحی بزرگ ، با اخلاقی شایسته خدایان،خاشع و خاضع در برابر پروردگار ،دلسوز و دستگیر فقرا،قاطع و بران در برابر ظلما، عادل و قانع وووو.همه اش صفت فاعلی ، همیشه انجام دهنده ،ولی آیا علی اینهاست؟علی در فهم من می گنجد؟
به قول آن دوست دانشمندم علی اینها همه هست و اینها تنها نیست
چه بگویم ،بهترین کلامی که به ذهنم میرسد یکی از پیامبر است:"مثل علی به من ،مثل هارون است به موسی"و این جمله از معلم شهید دکتر علی شریعتی:"علی حقیقتی بر گونه اساطیر؛از آنگونه انسانهایی که باید باشد و نیست ولی هست:علی" علی


 
Bottom