۱۳۸۳/۰۴/۲۱ | ۰۹:۴۵
کتابی می خواندم از سروش: مدیریت و مدارا. در قسمتی از آن برخوردم به این حدیث از پیامبر بزرگ اسلام:"زیرکترین مردم کسی است که بیش از همه از مرگ یاد کند و بیش از همه خود را آماده مردن کرده باشد."
گفتم زیرک یعنی چه؟ زیرک یعنی کسی که خوب دیگران را دور می زند ، کسی که خوب سر دیگران را کلاه می گذارد ، کسی که عالم بی عمل است، کسی که بدون کار کردن مزد میگیرد و بدون تلاش می زید؟
منظور از زیرک آیا اینهاست؟
به نتیجه ای نرسیدم و نرسیدم و نرسیدم.تا الان که مشغول نوشتنم:
زیرکی یک زندانی آیا جز این است که بتواند در زندان را بشکند و فرار کند.یا زیرکی آن است که زندان خود را تزئین کردن و آرایش دادن و به فکر بقائ در زندان بودن و خاموش بودن در زندان.
خدایا ، کاش با تو بیش از این رفیق بودم. کاش این عشق درونی ام به تو بیشتر و بیشتر می شد.کاش همیشه ،همه جا ] در همه کس تورا ببینم.اگر تو یگانه ، با من باشی ، مرگ چه معنا پیدا می کند جز مهمانی باشکوهی که میزبان اش ا... است و میهمانش انسان.
چون مرگ رسد چرا هراسم
کان راه بتوست ، می شناسم
و علی ، انکه معتقدم باید به او رسید ، آنکه دکتر شریعتی می گوید و می شناساند:
حقیقتی برگونه اساطیر ، انسانی از آنگونه که باید باشد و نیست؛ و هست:علی.
او که می نالید و می نالید و می نالید که :"خدایا تو را می خوانم نه به طمع بهشتت و نه از هراس دوزخت"
کاش آنگونه بودم.
به این نتیجه رسیده ام که برای این هدف باید از این تشکیلات بروم.قبل از ورود به انجمن تنها سرمایه ای که داشتم عشق بود و حسن ظن. حسن ظن دارد کم کم از بین می رود و به همه دور و بری هایم شک میکنم.
خدایا عشق را از من مگیر.
ته شده توسط فردين روزبهاني
 
Bottom