۱۳۸۳/۱۱/۱۷ | ۱۰:۱۷

به نام خدای علی
بحثی بود با دوستی ، می گفتم که علی ، علی آفریده نشد ، علی نبود ؛ علی شد . و چون علی انسان است نه مافوق انسان ، می توان علی شد یا لاقل به او نزدیک گشت. مقبول آن دوست محترم نیافتاد و حال می خواهم که کمی بیشتر توضیح دهم.حتما همه داستان روزه سه روزه اهل بیت را شنیده اید ، حال با عرض معذرت دوباره بشنوید(بخوانید) :
امام حسن (ع) سخت بیمار شدند و علی و فاطمه نذر کدند که برای بهبودی ایشان سه روز روزه بگیرند ، برای روزه که آماده شدن حسین نیز از پدر درخواست کرد که او نیز این سه روز را روزه باشد. پدر نیز با نهایت گشاده رویی پذیرفت. فزه ، خادمه بیت علی ، نیز درخواست کرد که او نیز روزه باشد و فاطمه اجازه دادو فزه نیز با اهل بیت نبوت روزه دار شد.
روز اول که گذشت و هنگام افطار رسید ، فقیری در خانه علی را زد که : ای اهل بیت پیامبر من فقرم و گرسنه.
اهل بیت نیز غذایی که برای افطار داشتند به فقیر دادند . فزه گفت : آیا اجازه می دهید که من نیز د این ایثار شریک باشم. که علی پذیرفت و فزه همراه اهل بیت نان را به فقیر بخشید.
روز دوم به افطار که رسیدند ، باز صدایی از در خانه بلند شد که : ای اهل بیت پیمبر من یتیمم و گرسنه. با شنیدن نام یتیم ، پای علی سست شد . ( علی یتیم نواز) و غذای افطار آن روز را به یتیم بخشیدند و فزه نیز چنین کرد.
روز سوم هم که اسیری آمد و اهل بیت و به همراه فزه افطار خود را ایثار کردند.و باقی ماجرا که می دانید.
معتقدم که در این داستان ، فزه یک نشانه است از همه مسلمین وانسانها. از من و تو. همان که فزه نیز پا به پای اهل بیت پیش می رود بار معنایی بسیاری دارد. و یا آنجا که پیمبر م گوید که سلمان از ما اهل بیت است.
آری دوست عزیز تر از جانم ، من و تو نیز می توانیم به مثال همان فقیر باشیم و دست دراز بسوی اهل بیت ( که البته آن هم لیاقتی می خواهد و ...) و نیز می توانیم سلمان و فزه باشیم و همراه اهل بیت که خود ناگفته پیداست تفاوتها .
یا علی
 
Bottom