۱۳۸۳/۱۲/۱۸ | ۰۰:۲۷

گزیده ای از صحیفه سجادیه(مناجات المفتقرين)
خدایا!
این دل شکسته رو جز دستهای مهربون تو درمانی نیست واین دست بسته رو جز از ابر احسان تو بارانی ، نه.
خدایا !
این جگر سوخته در آتش هجرانت رو واین جان گداخته در زیر تشعشع سوزان فراقت رو هیچ چیزبجز خنکای نسیم وصل تو آرام نمی کنه .
خدایا !
تب دیدار تو ، چه درمانی می خواد جز دیدار تو ؟ وزخم عمیق وکاری گناه بر جای جای روح دردمندم رو چه چیزی جز غفران تو التیام می ده!.
خدای من !
تنها دست توست که می تونه قلب تأثیر پذیر منو از شرخواسته های نفس خلاص کنه وتنها دَم خداوندی توست که می تونه این دل رو که در زیر پنجه های نفس به حالت اغماء افتاده است نجات بده .
خدایا !
این جگر سوخته در آتش هجرانت رو واین جان گداخته در زیر تشعشع سوزان فراقت رو هیچ بجز خنکای نسیم وصلت آروم نمی کنه .
خدایا!
دلی که عمری به دنبال تو گشته مگه جز در میان دستای تو قرار می گیره ؟
ای نهایت آرزوی آرزو مندان ! و ای غایت پاسخ سائلان ! و ای دورترین مقصود نیازمندان ! و ای بلندترین اشتیاق مشتاقان ! و ای غمخوار درستکاران ! و ای کلبه ایمنی از بلای بتو پناه آورندگان ! و ای پاسخ دهنده دعوت درماندگان ! و ای داروی دردمندان ! و ای اندوخته فقیران !
ای هر جوی مهر از چشمه رأفت تو! و ای هر چه ابر از دریای رحمت تو !
روی من تنها به تو بازه و دستم تنها به سوی تودراز .
ضجه های من تنها در پیش توست وسجود من تنها در پیشگاه توست .
خدایا من تا حالا در پیش چه کسی به غیر تو بر خاک افتادم ؟ کدام سحوری رو جز در خانه تو رو کوبیدم ؟
در این گرمای سوزان کویر گناه ، نسیم جان بخش رضایتت رو از من دریغ مکن واز ابر آبستن نعمت هات بر من مستدام ببار .
خدای من !
در این ناامنی و وانفسا، من تنها به ریسمان سخت تو چنگ زده ام وتنها به دستاویز امن تو آویخته ام .
خدایا !
من تنها دست به تو داده ام وهر روزنی جز روزن منتهی به مهر تو رو مسدود کرده ام .
خدایا !
بر این بنده ذلیل وناتوانت که حتی زبان گفتن درد خودش رو با تو نداره رحم کن .بنده ای که نه چیزی دار که به تو نشون بده ونه زبان آونکه از تو عذر بخواد .
خدایا !
می شه که چنین بنده ای رو ، دست محبت به سرش بکشی ؟ وسایه خداییت رو بر سرش پهن کنی ؟نه ، جز این نمی شه . می دونم. .
بنده به کجا فرار کنه که امتدا شاخه های بینهایت کرم تو سایه نینداخته باشه ؟
ای زیبای عاشق زیبایی ‍! ای دلربای زیبا آفرین ! ای دریای بی منتهای بخشش !
ای خدای عزیز !
 
Bottom