۱۳۸۵/۰۵/۱۹ | ۲۰:۱۶
به نام حق و حقیقت
مراتب طهارت (3)
در مرتبه روح ، طهارت تاثیری و در طهارت ظاهر هم تاثیر دیگری است .مثال بارز این تاثیر و تاثر ، رابطه روح و بدن است، به عنوان مثال شما ممکن است بدنتان سالم باشد ، ولی وقتی یک ناراحتی روحی مثلا دوری و دلتنگی یک دوست بر شما اثر می کند ، بدنتان هم متاثر می شود و کدر می شود ، در حالی که هیچ ناراحتی جسمی نداشته اید.بر عکسش هم صادق است.عالم هم بدنی دارد و روحی . ر.ح عالم باطن است و روح عالم ظاهر؛ اگر ظاهر بدن عالم کاری انجام دهد که مطابق باطن عالم نباشد باطن عالم هم تاثیر می پذیرند و متاثر می شوند و لذا فرمودند فرشتگان در آن محدوده ای که بی نماز است وارد نمی شوند .
در مورد طهارت فرمودند اگر جسم ظاهری ما طهارت پیدا کند رزق معنوی ما زیاد می شود ، چنان که اگر باطن ما طهارت یافت رزق مادی و ظاهری ما زیاد می شود .
یک نکته در مورد طهارت رزق: اولا اینکه رزق با مال خیلی فرق می کنه ، اون مقداری که شما می خورید و با اون زنده هستید و سر پناهی داریدرزق شماست ، بیشترش ماله و اضافست ، و در مورد غذا خوردن هم پرودگار عالم ،وقت تعیین کرده و اون وقت ، موقع اعلام نیاز بدنه ولی ما متاسفانه وقت تعیین کردیم به غلط، که مثلا سه وعده در روز باید غذا بخوریم ، چه گرسنه باشیم چه نه باید صبحانه بخوریم، نهار بخوریم ، شام بخوریم، آخه تو از کجا می دونی تو بدنت چی می گذره که وقت مشخص می کنی.........منی که از درونم بی اطلاعم چطور می تونم برای بدنم برنامه ریزی کنم.
اما راجع به جان انسان؛می گن نفس ناطقه انسانی یه ظرفی است که هر چه در او غذا بریزی ، که علم است ، به اندازه اون غذا بزرگ و وسیع می شود .که طهارت ظاهری این رزق رو هم زیاد می کند.
انقدر از خودم دل چرکینم که دیگه نمی تونم ادامه بدم ، بی خیال بقیه بحث تا حالی باز پیدا بشه و رمقی و امانی به زندگی و بقا از جانب خالق باری تعال
یا علی و حق
 
Bottom